5060011506 |
Avaluem competencialment des d’'una perspectiva formadora |
2018-2019 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
25/10/2018 - 30/5/2019 (30 hores) de 16:30h a 18:30h |
|
ESC Camins |
|
c.Concòrdia Aigües de l'Estany, s/n (Banyoles)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Pla de l'Estany
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’Escola Camins, com a centre de nova creació, té el repte de consensuar, dissenyar i definir els documents que han de guiar el nostre centre.
Per tal donar continuïtat al Projecte de direcció i el Projecte educatiu de centre volem continuar avançant en el treball entorn l’avaluació competencial.
Partim de la visió més competencial de l’aprenentatge fet que ens comporta definir els objectius que es persegueixen des de totes les àrees, les matèries, àmbits i activitats escolars, seleccionar els continguts i les metodologies didàctiques més adients perquè els infants del nostre centre assoleixin les competències bàsiques, i reflexionar sobre què, com, quan i per què s’avalua.
Volem que el Projecte Educatiu de Centre segueixi potenciant al màxim la millora dels resultats educatius i la cohesió social entre tots els membres de la comunitat educativa, per això veiem molt necessari seguir amb el treball iniciat de reflexió i diàleg.
És per aquest motiu que desitgem continuar amb el suport i acompanyament de l’assessora que durant aquest darrers cursos ha estat cohesionant el claustre i orientant-nos amb eines i estratègies comunicatives. Aquest assessorament ens han ajudat a anar consolidant la línia d’escola i ens ha permès anar consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge i d’avaluació amb un enfocament competencial.
|
| |
Objectius |
-Reflexionar entorn què vol dir avaluar competencialment, consensuar línia de centre.
-Elaborar rúbriques i proves competencials de l'àrea de llengua i de matemàtiques de primària.
-Definir i compartir criteris d’avaluació de l’alumnat de cicle inicial i cicle mitjà per elaborar els informes per a les famílies.
-Dinamitzar el claustre, que cada curs incorpora nous membres, per compartir el projecte de centre, enfortir vincles i afavorir l’aportació de cada mestre facilitant l’acord dels membres per donar coherència al Projecte Educatiu del Centre.
|
| |
Continguts |
L’avaluació a Cicle Inicial i Cicle Mitja: els informes. Les autoavaluacions.
Documentació d’escola: rúbriques i proves de nivell.
Eines i estratègies personals
Intercanvi amb altres centre: visites, trobades,...
Altra documentació: Article, llibres, vídeos,...
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
"Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre."
|
| |
E-mail |
b7990106@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
25/10/2018 |
1630 |
1830 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dijous |
30/05/2019 |
1630 |
1830 |
|
| |